Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngrist, Shirley S.; und weitere
TitelExperimental Evaluation of Family Curriculum Materials for High School Students.
Quelle(1975), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; American Studies; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational Research; Family Life Education; Family Role; Family (Sociological Unit); Formative Evaluation; Inquiry; Projects; Secondary Education; Social Studies; Sociology; Units of Study; Youth; Israel; Japan
AbstractThis paper describes two new family life curriculum development projects at Carnegie-Mellon University and presents the results of an evaluation of two mini-courses using a modified Solomon four-group experimental design. Based on historical, sociological, anthropological, and psychological research, the first unit presents family life in Japan and the Kibbutz, while the second emphasizes American adolescence. In both courses students examine the changing norms, roles, role clusters, and socialization processes of family members in historical and contemporary contexts. The experimental design includes analyses of variance of posttest scores from 60 classes in three urban high schools. The results of standardized tests for evaluating students' attitudes toward their family indicate no significant curriculum effects for either unit. The cognitive test results are strong and unambiguous in all schools despite the differences in socioeconomic characteristics and school climate. Each unit did increase the students' knowledge of family life and their inquiry skills. (Author/DE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: